Години психолога

Картинки по запросу Години психолога

Зразок календарно-тематичного планування “години психолога”
загальноосвітнього навчального закладу

Календарно-тематичне планування розроблено на виконання листа Міністерства освіти і науки від 04.07.2012 року № 1/9-488 “Щодо організації та проведення "години психолога" у загальноосвітніх навчальних закладах”  і переосмислена з врахування річного планування психологічної служби, особливостей психофізичного розвитку дітей, особистісних потреб учнів.
Ці заняття зорієнтовані не так на кінцевий результат, як на процес саморозвитку та самосприйняття.  Для надання школярам можливостей спілкуватися, висловлювати власні думки і почуття, ширше впроваджувати групову форму проведень занять.
Мета курсу:
  • розвиток пізнавальних процесів;
  • зниження рівня особистісної тривожності;
  • навчання дитини прийнятних спосіб вираження свого гніву;
  • розвиток навичок саморегуляції;
  • формування у дітей конструктивних поведінкових реакцій у проблемних ситуаціях;
  • розвиток емпатії й адекватного рівня самооцінки учнів;
  • на основі здобутих текстологічних знань формування вміння і навичок здорового способу життя як комплексу фізіологічних, соціальних, психологічних аспектів поведінки;
  • здійснення гігієнічне та статеве виховання в нерозривному зв’язку з моральним.
          Основна форма організації навчально-виховної діяльності: заняття-лекція, заняття-конференція, заняття-дискусія, заняття-бесіда, заняття-семінар, заняття-тренінг. У практичній роботі з групою радимо використовувати діагностичні матеріали. Це необхідно для визначення рівня інтелектуальної сфери, індивідуальних та типологічних рис особистості, рівня соціально-психологічного розвитку групи, для відстеження результатів роботи.
Методи роботи:
  • міні-лекції;
  • бесіди;
  • групове обговорення;
  • заняття з елементами тренінгу;
  • психологічні ігри;
  • робота в малих групах;
  • мозковий штурм;
  • виконання завдань із записом результатів;
  • тестування, анкетування.  
Періодичність зустрічей: один раз на місяць.
Особливості проведення:
  1. Година психолога зазначається в розкладі занять позакласної роботи загальноосвітньої школи (розклад 2).
  2. Проводиться в 1 класах в І семестрі –позакласним заходом 1 раз на місяць.
      В 1 класах в ІІ семестрі – під час проведення класної години 1 раз на місяць.
      В 2-11 класах –за рахунок класної години 1 раз на місяць      
  1. Час занять – 1 клас – 35 хв.;  2-4 класи – 40 хв.;   5-11 класи - 45 хв.
При проведенні врахувати, що в змісті заняття: інформаційне повідомлення – до 15 хв., інтерактивні методи з відпрацюванням навичок – 30 хв.
1 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Школа. Я школярик.
·         формувати в дітей інтерес до навчання в школі;
·         виховувати в дітей сумлінність, старанність;
·         визначення рівня готовності до навчання в школі.
1
вересень
2
Активізація відомостей дітей про школу й шкільне життя.
·         активізувати відомості дітей про школу й шкільне життя;
·         сприяти зменшення рівня тривожності;
·         страхів пов’язаних зі школою;
·         визначення рівня адаптації до навчання в школі.
1
жовтень
3
“Я” та інші
·         формувати у дітей позитивний “Я-образ”;
·         вчити реально сприймати свої досягнення й недоліки;
·         розвивати вміння приймати до уваги почуття іншої людини.
1
листопад
4
Правила спілкування хлопчиків і дівчаток
·         розширити знання дітей про вжиття слів ввічливості та вітання;
·         ознайомити з правилами поведінки для хлопчиків і дівчат;
·         формувати навички культури спілкування;
·         виховувати бажання вдосконалювати себе у спілкуванні.
1
грудень
5
Професія моєї мрії
·         розширення знань про наявність професій;
·         сприяння самопізнанню учнів.
1
січень
6
Справжнє – “Я”
·         продовжувати ознайомлювати дітей з основними складовими образу “Я”;
·         закріпити моральні орієнтири дитини: поняття добра, зла, любові.
1
лютий
7
“Я та мої права”
·         ознайомлення з загальними правами;
·         формувати навички культури спілкування;
·         розвиток емпатії.
1
березень
8
Я і мій розум
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Я і мої здібності
·         формувати розумову сферу дитини;
·         пробудити пізнавальній інтерес прагнення до успіху, впевненість у своїх силах;
·         формувати позитивне ставлення до спілкування з однолітками, розвивати творчі здібності.
1
травень








2 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Школа.
·         поновити в дітей інтерес до навчання в школі;
·         виховувати в дітей сумлінність, старанність.
1
вересень
2
Активізація відомостей дітей про школу й шкільне життя.
·         активізувати відомості дітей про школу й шкільне життя;
·         сприяти зменшення рівня тривожності;
·         страхів пов’язаних зі школою;
·         визначення рівня адаптації до навчання в школі.
1
жовтень
3
“Я” та інші
·         формувати у дітей позитивний “Я-образ”;
·         вчити реально сприймати свої досягнення й недоліки;
·         розвивати вміння приймати до уваги почуття іншої людини.
1
листопад
4
Ми такі різні
·         формувати навички культури спілкування;
·         виховувати бажання вдосконалювати себе у спілкуванні;
·         визначення рівня розвитку пізнавальних процесів.
1
грудень
5
Професія моєї мрії
·         розширення знань про наявність професій;
·         сприяння самопізнанню учнів.
1
січень
6
Здоровим бути модно (
·         формування навичок здорового способу життя;
·         закріпити моральні орієнтири дитини: поняття добра, зла, любові;
1
лютий
7
Вчись робити
·         ознайомлення з загальними правами;
·         формувати навички культури спілкування;
·         розвиток емпатії.
1
березень
8
Я і мій розум
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Я і мої здібності
·         формувати розумову сферу дитини;
·         пробудити пізнавальній інтерес прагнення до успіху, впевненість у своїх силах;
·         формувати позитивне ставлення до спілкування з однолітками, розвивати творчі здібності.
1
травень












3 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Я знову вчусь.
Гігієна навчальної праці.
·         поновити в дітей інтерес до навчання в школі;
·         виховувати відповідальність щодо обов’язків школяра;
·         ознайомити учнів з основними правилами гігієни навчальної діяльності.
1
вересень
2
Я та моя спостережливість


·         допомогти усвідомити необхідність бути спостережливими;
·         вчити знаходити почуття, які б допомогли подолати тривогу, самотність, скутість.
1
жовтень
3
“Я” та інші (
·         формувати у дітей позитивний “Я-образ”;
·         вчити реально сприймати свої досягнення й недоліки;
·         розвивати вміння приймати до уваги почуття іншої людини.
1
листопад
4
Ми такі різні
·         формувати навички культури спілкування;
·         виховувати бажання вдосконалювати себе у спілкуванні.
1
грудень
5
Я хочу бути  ()
·         сприяння самопізнанню учнів;
·         розвиток навичок саморегуляції.
1
січень
6
Здоровим бути модно
·         формування навичок здорового способу життя;
·         сприяння толерантному ставленню до оточуючих;
1
лютий
7
Вчись робити добро
·         ознайомлення з загальними правами;
·         формувати навички культури спілкування;
·         розвиток емпатії.
1
березень
8
Я і мій розум
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Я і мої здібності
·         формувати розумову сферу дитини;
·         пробудити пізнавальній інтерес прагнення до успіху, впевненість у своїх силах;
·         формувати позитивне ставлення до спілкування з однолітками, розвивати творчі здібності.
1
травень













4 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Я знову вчусь.
Гігієна навчальної праці.
·         поновити в дітей інтерес до навчання в школі;
·         виховувати відповідальність щодо обов’язків школяра;
·         ознайомити учнів з основними правилами гігієни навчальної діяльності.
1
вересень
2
Я та моя спостережливість


·         допомогти усвідомити необхідність бути спостережливими;
·         вчити знаходити почуття, які б допомогли подолати тривогу, самотність, скутість.
1
жовтень
3
В пошуках себе
·         формування розуміння поняття “вчинок” та його складових, умов здійснення;
·         самокорекція тривожності;
·         виявлення своїх внутрішніх потягів.
1
листопад
4
Ми такі різні
·         формувати навички культури спілкування;
·         виховувати бажання вдосконалювати себе у спілкуванні.
1
грудень
5
Я хочу
·         сприяння самопізнанню учнів;
·         розвиток навичок саморегуляції.
1
січень
6
Жити у чистоті
·         формування навичок здорового способу життя;
·         сприяння розвитку навичок спілкування;
1
лютий
7
Вчись робити добро
·         ознайомлення з загальними правами;
·         формувати навички культури спілкування;
·         розвиток емпатії.
1
березень
8
Я і мій розум
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Мої надбання
·         формувати розумову сферу дитини;
·         пробудити пізнавальній інтерес прагнення до успіху, впевненість у своїх силах;
·         формувати позитивне ставлення до спілкування з однолітками, розвивати творчі здібності.
1
травень

5 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Я знову вчусь.
Гігієна навчальної праці.
·         поновити в дітей інтерес до навчання в школі;
·         виховувати відповідальність щодо обов’язків школяра;
·         ознайомити учнів з основними правилами гігієни навчальної діяльності.
1
вересень
2
Чесноти бувають різні

Діагностичне обстеження за методикою Філіпса
·         зорієнтувати дітей на діяльність, спрямовану на усвідомлення ними своїх переваг і вад;
·         сформувати установку на довільне керування власною поведінкою;
·         виявлення рівня шкільної тривожності.
1
жовтень
3
В пошуках себе
·         формування розуміння поняття “вчинок” та його складових, умов здійснення;
·         самокорекція тривожності;
·         виявлення своїх внутрішніх потягів.
1
листопад
4
Визнач свою позицію
·         формувати навички культури спілкування;
·         виховувати бажання вдосконалювати себе у спілкуванні.
1
грудень
5
Моє майбутнє
·         сприяння самопізнанню учнів;
·         розвиток навичок саморегуляції;
·         навчити формувати мету.
1
січень
6
Жити у чистоті
·         формування навичок здорового способу життя;
·         сприяння розвитку навичок спілкування;
1
лютий
7
Образа і образливість
·         формувати вміння розпізнавати, коли образа справжня, а коли не варто ображатись;
·         вчити прийомів примирення;
·         сформувати правила поведінки в конфліктних ситуаціях.
1
березень
8
Мій досвід
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Такий – лише я один
·         формувати розумову сферу дитини;
·         пробудити пізнавальній інтерес прагнення до успіху, впевненість у своїх силах;
·         формувати позитивне ставлення до спілкування з однолітками, розвивати творчі здібності.
1
травень

6 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Я дію.
Навички особистої гігієни розумової праці.
·         підвищення рівня мотивації до навчання в школі;
·         ознайомити учнів з основними правилами гігієни навчальної діяльності.
1
вересень
2
Чесноти бувають різні

·         зорієнтувати дітей на діяльність, спрямовану на усвідомлення ними своїх переваг і вад;
·         сформувати установку на довільне керування власною поведінкою.
1
жовтень
3
Кроки до вчинку  (
·         розуміння підґрунтя, основи, змісту та сенсу вчинку як акту духовного розвитку людини;
·         формування навичок соціальної взаємодії на основі вчинкової активності.
1
листопад
4
Визнач свою позицію
·         формувати навички культури спілкування;
·         виховувати бажання вдосконалювати себе у спілкуванні.
1
грудень
5
Моє майбутнє
·         сприяння самопізнанню учнів;
·         розвиток навичок саморегуляції;
·         навчити формувати мету.
1
січень
6
Я обираю здоровий спосіб життя
·         формування навичок здорового способу життя;
·         сприяння розвитку навичок спілкування;
1
лютий
7
На різних позиціях
·         ознайомлення з особливостями мотиваційної сфери людини та різними поведінковими стратегіями;
·         усвідомлення важливості проблеми власного вибору при здійсненні вчинку.
1
березень
8
Моє розуміння
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Такий – лише я один
·         формувати розумову сферу дитини;
·         пробудити пізнавальній інтерес прагнення до успіху, впевненість у своїх силах;
·         формувати позитивне ставлення до спілкування з однолітками, розвивати творчі здібності.
1
травень



7 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Я дію.
Навички особистої гігієни розумової праці.
·         підвищення рівня мотивації до навчання в школі;
·         ознайомити учнів з основними правилами гігієни навчальної діяльності.
1
вересень
2
Я-особистість

·         формування відчуття спокою, внутрішньої гармонії та стабільності, врівноваженості;
·         осмислення особливостей процесу становлення власної особистості.
1
жовтень
3
Кроки до вчинку  
·         розуміння підґрунтя, основи, змісту та сенсу вчинку як акту духовного розвитку людини;
·         формування навичок соціальної взаємодії на основі вчинкової активності.
1
листопад
4
Про здоров’я треба знати – про здоров’я треба дбати
·         надати знання про ВІЛ та СНІД, історію їх виникнення;
·         сформувати у підлітків розуміння особистої відповідальності за власне здоров’я.
1
грудень
5
Вибираємо майбутню професію
·         обговорення майбутніх перспектив, вибору професії;
·         розвиток особистісних якостей, важливих для майбутньої професійної діяльності.
1
січень
6
Я обираю здоровий спосіб життя
·         формування навичок здорового способу життя;
·         сприяння розвитку навичок спілкування;
1
лютий
7
Розвиваємо навички самоконтролю
·         ознайомлення з особливостями мотиваційної сфери людини та різними поведінковими стратегіями;
·         усвідомлення важливості проблеми власного вибору при здійсненні вчинку.
1
березень
8
Я-геній
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Я можу все

Визначення допрофілю навчання
·         пробудити пізнавальній інтерес прагнення до успіху, впевненість у своїх силах;
·         формувати позитивне ставлення до спілкування з однолітками, розвивати творчі здібності;
·         сприйняття свідому визначення допрофілю навчання
1
травень











8 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Вчимося презентувати себе

·         виявлення позитивного емоційного ставлення до навчання;
·         сприяння саморозвитку;
·         розвитку емпатії.
1
вересень
2
Мої почуття та емоції
Діагностичне обстеження за методикою Кондаш

·         формування відчуття спокою, внутрішньої гармонії та стабільності, врівноваженості;
·         осмислення особливостей процесу становлення власної особистості;
·         виявлення рівня тривожності.
1
жовтень
3
Життя як цінність  (
·         визначити цінність людського життя через призму неповторності кожної людини;
·         формування навичок соціальної взаємодії на основі вчинкової активності;
·         виявлення соціометричного статусу учня в шкільному колективі.
1
листопад
4
Про здоров’я треба знати – про здоров’я треба дбати
·         надати знання про ВІЛ та СНІД;
·         сформувати у підлітків розуміння особистої відповідальності за власне здоров’я.
1
грудень
5
Вибираємо майбутню професію (
·         обговорення майбутніх перспектив, вибору професії;
·         розвиток особистісних якостей, важливих для майбутньої професійної діяльності.
1
січень
6
Прояви турботу та обачливість
·         формування навичок здорового способу життя;
·         мотивування до толерантного відношення до ВІЛ-позитивних;
·         попередження стигми та дискримінації.
1
лютий
7
Захисти свій особистий простір
·         ознайомлення з особливостями мотиваційної сфери людини та різними поведінковими стратегіями;
·         усвідомлення важливості проблеми власного вибору при здійсненні вчинку;
·         відпрацювання навичок регулювання конфліктних ситуацій.
1
березень
8
Мені необхідно вміти
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Я можу все
·         мотивація власної діяльності;
·         розвиток особистих здібностей;
·         формування навичок цілепокладання.
1
травень


9 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Я- особливий

·         виявлення позитивного емоційного ставлення до навчання;
·         сприяння саморозвитку;
·         розвитку емпатії.
1
вересень
2
Я відчуваю


·         формування відчуття спокою, внутрішньої гармонії та стабільності, врівноваженості;
·         осмислення особливостей процесу становлення власної особистості.
1
жовтень
3
Життя як цінність  
·         визначити цінність людського життя через призму неповторності кожної людини;
·         формування навичок соціальної взаємодії на основі вчинкової активності.
1
листопад
4
Зроби свій вибір на користь здоров’я
·         сформувати у підлітків розуміння особистої відповідальності за власне здоров’я;
·         забезпечити учнів інформацією про статеві захворювання.
1
грудень
5
Куди піти навчатися (
·         аналіз сучасного ринку праці і освіти;
·         ознайомлення з попитом на різні види професій;
·         усвідомлення чинників успішності вибору і оволодіння професією;
·         виявлення професійної спрямованості
1
січень
6
Зупинимо СНІД разом
·         формування навичок здорового способу життя;
·         мотивування до толерантного відношення до ВІЛ-позитивних;
·         попередження стигми та дискримінації.
1
лютий
7
Ти можеш захистити себе
·         ознайомлення з особливостями мотиваційної сфери людини та різними поведінковими стратегіями;
·         усвідомлення важливості проблеми власного вибору при здійсненні вчинку;
·         відпрацювання навичок регулювання конфліктних ситуацій.
1
березень
8
Мені необхідно вміти
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Я це зможу, якщо маю на меті
·         мотивація власної діяльності;
·         розвиток особистих здібностей;
·         формування навичок цілепокладання.
1
травень






10 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Увійти в коло

·         виявлення позитивного емоційного ставлення до навчання;
·         розвитку емпатії.
1
вересень
2
Почуття та емоції

·         вміння адекватно оцінювати себе (сильні та слабкі властивості натури);
·         аналіз власних вчинків як засіб само схвалення та самокритики;
·         виявлення рівня тривожності.
1
жовтень
3
Час внутрішнього неспокою і пошуку. Діагностичне обстеження за методикою Морено
·         усвідомлення індивідуальності часу кожного для відчуття себе частиною Всесвіту;
·         сприяти розумінню категорії “гармонія” і її взаємозв’язку з “суб’єктністю” життя, вчинковими діями;
·         виявлення соціометричного статусу учня в шкільному колективі.
1
листопад
4
Жити поруч
·         сформувати у підлітків розуміння особистої відповідальності за власне здоров’я;
·         забезпечити учнів інформацією про статеві захворювання.
1
грудень
5
Як зробити успішний професійний вибір (
·         аналіз типових помилок при виборі професії;
·         усвідомлення чинників успішності вибору і оволодіння професією;
·         розроблення стратегії досягнення мети.
1
січень
6
Зупинимо СНІД разом
·         формування навичок здорового способу життя;
·         мотивування до толерантного відношення до ВІЛ-позитивних;
·         попередження стигми та дискримінації.
1
лютий
7
Ти можеш захистити себе
·         усвідомлення важливості проблеми власного вибору при здійсненні вчинку;
·         відпрацювання навичок регулювання конфліктних ситуацій.
1
березень
8
Мені необхідно вміти
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Твоє життя – твій вибір
·         формувати усвідомлення широкого кола своїх можливостей, активній позиції в їх реалізації;
·         визначення власних духовних цінностей та їх впливу на життя;
·         усвідомлення своїх планів, можливостей і ресурсів у конструктивному опануванні майбутнього життя.
1
травень

11 КЛАС
(9 год., 1 год. на місяць)
№п/п
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
К-ть годин
Строк проведення
1
Увійти в коло

·         виявлення позитивного емоційного ставлення до навчання;
·         розвитку емпатії.
1
вересень
2
Контроль і конфліктна ситуація


·         вміння адекватно оцінювати себе (сильні та слабкі властивості натури);
·         аналіз власних вчинків як засіб само схвалення та самокритики.
1
жовтень
3
Цінність життя
·         усвідомити власну унікальність, знаходити головні індивідуальні особливості;
·         навчитися сприймати себе позитивно;
·         навчити виявляти особистісну “зону найближчого розвитку”.
1
листопад
4
Родинні стосунки
·         сприяти розумінню залежності власного майбутнього від сексуальної поведінки;
·         забезпечити учнів інформацією про статеві захворювання.
1
грудень
5
Через десять років я
·         обговорення майбутніх перспектив, вибору професії, розвитку особистісних якостей, важливих для майбутньої професійної діяльності;
·         виявлення професійної спрямованості учнів
1
січень
6
Етика сімейним стосунків
·         виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших людей;
·         здійснювати гігієнічне та статеве виховання в нерозривному зв’язку з моральним.
1
лютий
7
Не важливо на чиєму боці силу, а важливо на чиєму боці право (
·         надати інформацію про поняття “домашнє насильство”;
·         формувати здібності ідентифікувати себе не тільки як об’єкт насилля, але й як можливо джерело насильства.
1
березень
8
Вивчаємо свій інтелект
·         розвиток вміння узагальнювати, синтезувати, порівнювати і класифікувати різні поняття;
·         розвивати навички аналізу та синтезу.
1
квітень
9
Твоє життя – твій вибір
Профілактика емоційного перенавантаження при підготовці до ЗНО.
·         формувати усвідомлення широкого кола своїх можливостей, активній позиції в їх реалізації;
·         визначення власних духовних цінностей та їх впливу на життя;
·         усвідомлення своїх планів, можливостей і ресурсів у конструктивному опануванні майбутнього життя.
1
травень